Matilda Sjöström

Jag är en 20-årig tjej som bor i Umeå, skriver om lite allt möjligt!

Helgeni

Var dag Permalink0

I fredags jobbade jag till 6 och efter det plockade jag upp Vilma å Linnea och åkte till vindeln. Vi va först på förfest med Ida, Julia, Frida, Linn å Malin. Efter det for vi till Amie och Filips 18 års fest. Det var väldigt kul, dansade och träffade folk å bah hade det trevligt. Jag var nykter och var chafför åt några, kom hem till stan vid 2-3 tiden.


Jobbade även lördagen och var skönt att jag var nykter kvällen innan för det var riktigt mycket att göra på jobbet. 12 kunder på 7 timmar, det blir ganska intensivt!
När jag slutat åkte jag och Gerd hem till Rödå och åt middag med min familj + min morbror och hans fru. Gerd åkte tillbaka till stan på kvällen och jag gick och la mej rätt tidigt.

På söndagen for jag och mamma och pappa och kollade på vindelälvsdraget där då mina släktingar var med. Fick dock problem med bilen så vi hann bara se slutet av tävlingen, så sen for vi hem. Jag och mamma for ut och åkte skidor mes våra hundar, gick ganska bra faktiskt och det var härligt i solen.
På kvällen for jag och red i vindeln och somnade ganska tidigt.

Idag var jag ledig, jag och pepsi myste hela morgonen och sen klev vi upp och åt frukost, Julia var oxå ledig så det var trevligt. Medans hon pluggade matte for jag ut en sväng med hundarna längs älven, inte lika trevligt då det blåste en del men det gick ändå bra. När jag kom hem gjorde jag lunch sen vilade jag bara i soffan resten av dagen. Efter middagen klippte jag pappa sen kom även Joel, sen for jag till stan och nu ska jag sova, jobbar imorgon.


  Här kommer lite bilder:)


Till top