Matilda Sjöström

Jag är en 20-årig tjej som bor i Umeå, skriver om lite allt möjligt!

Hemma för tillfället:)

Var dag Permalink0
Allt går så fort nu... hinner aldrig va hemma, aldrig blogga för den delen heller. Iaf så i fredags var jag ju på Julias skolavslutning, va ganska trevligt. Träffade Annasara, Olle osv där så va med dom å väntade på Kalle, sen när allt va slut åkte vi å plockade upp Gerd och sen till Hälsingfors. 
 
Vi gjorde inget spec, spelade kort å drack te som vanligt. Jag å Gerd åkte hem till han på kvällen, såg nån konstig serie och somnade rätt sent. Vaknade typ 12, sen gick vi på ica å pantede burkar med Annasara, efter det for vi till Olles studentmottagnig! Åt gott fika och umgicks med trevligt folk. På kvällen åt vi as god mat och han öppnade presenter. Vi drack lite och hade väldigt trevligt!
 
Sen drog jag, Gerd, Annasara, Nilsson, Kalle å Olle hem till han, där däckade Olle så vi andra for till Annasara. Jag, hon å Gerd spelade kubb sen kom Nils, Jimmy å Johansson å vi satt i bastun å hade kul. När dom hade farit låg ja å Gerd å pratade osv, sen kl 6 på morgonen körde vi hem till han å sovde där för va tvungen å ta hand om hundarna. 
 
Dagen efter mådde inte han så bra stackarn, Kalle å Nilsson kom förbi med crossarna medans vi åt pizza. Sen for vi å köpte glass, körde till Annasara. Då for vi å påbörjade bygget av en brygga,när vi va färdig for vi tbx , jag å Gerd for hem till mej. De va jättemysigt att få ha han här, gullää. Vi såg film å fikade, sen gick vi å la oss. 
 
Morgonen efter va ja tvungen å kliva upp å lämna honom, bland de jobbigaste som finns när man är trött å fryser:( Men for iaf å jobbade, hade 2 kunder å dagen rullade på. När jag slutade åkte jag buss till Hälsingfors, åt middag å sen for vi å fortsatte bygga, i regnet å allt men gick väldigt bra!
 
När vi kom hem drack vi te å spelade kort, såå standard!! När Olle for hem gick jag, Gerd å Annasara å la oss. Va så mysigt å somna i hans famn, men ännu en gång sjukt svårt å ta sej upp:( Åkte buss till stan å på förmiddagen klippte jag 2 barn å tvättade Amandas hår, resten av dagen gick rätt segt. 
 
Åkte till Hälsingfors igen när jag slutade å åt middag med Annasara, Kalle å Gerd. Sen kom även Nilsson å Olle å vi spelade kort, sen gick vi ut till bagarstugan och jag å Annasara bakade mjukkaka. Sen gick vi in å åt de och dog av skratt, ibland är Kalle riktigt rolig asså! Jag å Gerd for till Tvärålund sen å träffade Anton å Emil, sen körde jag hem. 
 
Nu ska jag sova för ska upp å jobba imorrn med! Ajja, hejdå!
Till top