Matilda Sjöström

Jag är en 20-årig tjej som bor i Umeå, skriver om lite allt möjligt!

todayyy

Var dag Permalink0
Idag va inte vi på skolan :D för vi hade typ skogens dag istället, alltså vi var ute i skogen och lärde oss saker :)
vi fick typ såga ner nåra träd, de va kul :)
och vi va först före lunch i skogen, och gjorde nårga uppgifter :) sen åt vi lunch (hamburgare) och sen kunde man gå in i en grej och spela en maskin grej på detorn :) de va kul :D
och så kunde man "jaga gåsar" typ xD man låg i en sak, typ som en kista, sen bah kör man och kastar rep runt doms halsar :) jag klarade de, så jag vann typ en mugg :)
sen for vi till sågverket i hällnäs :) då gick vi runt och kollade på hur en tträstock blir en planka :) och agnes tänkte på om hur de skulle va om hon va en planka xD de va ju kul xD
och efter de gick vi runt i skogen med en GPS och skulle hitta några saker :) annasara hade den först, då gick de jättebra :) sen tog agnes den, då gick vi i cirklar :) sen tog madelene den, och hon kunde typ inte med den alls... sen vart hon lite sur, men de gick över sen när vi åkte hem :)
efter skolan for jag till agnes :D vi for ut och red :) jag red först Vega barbacka, de gick bra, hon va lydig och snäll :) sen bytte vi häst så jag red norina, fast med sadel :) för agnes gick hon jättebra och va helt normal, men för mej va hon helt racer :p de ve kul, men ganska jobbigt att hålla in hon i galoppen och styra ut i hörnen... :)
sen när vi hade ridit klart och hett ut dom i hagen, for jag hem :) vi åt varma mackor fast de va pankakans dag :)
sen pluggade jag till provet på torsdag....


här kmr bilder från idag :

ghjn,hjkjkhjkhjk
Till top